Erőss Gábor, PhD az ELTE Társadalomtudományi Kutatóközpont tudományos főmunkatársa. Egyetemi tanulmányait a Paris V. René Descartes Egyetemen, az Eötvös Loránd Tudományegyetemen és a Bielefeldi Egyetemen végezte. Szociológia doktori tanulmányokat párhuzamosan folytatott a párizsi École des Hautes Études en Sciences Sociales-on (E.H.E.S.S.) és az ELTE-n, disszertációját 2003-ban védte meg az E.H.E.S.S.-en.
Fő kutatási területe az oktatás, a közpolitika és az egészségszociológia. Számos hazai és nemzetközi kutatási projektben vett részt. 2006 és 2011 között egy nagy nemzetközi összehasonlító kutatás keretében, amely az Európai Unió 6. Kutatási Keretprogramjának támogatásával zajlott, kutatócsoportjával a tudományos és laikus tudás oktatás- és egészségpolitikákban való felhasználását vizsgálta (Berényi–Erőss–Neumann 2013, Fernezelyi–Erőss 2014). Más kutatásai a sajátos nevelési igényű (SNI) gyerekre vonatkozó közpolitikákra, az iskolai szegregáció-integráció problémáira és az egyházi iskolákra fókuszáltak (Erőss, 2019).
Kutatásai támogatásához az évek során a Collegium Budapest, az Andrew W. Mellon Foundation, valamint az Alexander-von-Humboldt Foundation posztdoktori ösztöndíjában is részesült. 2020-ban az Université Paris-Est Créteil Szociológiai- és Neveléstudományi Tanszékének (LIRTES) vendégoktatója volt.
Számos magyar nyelvű folyóiratcikke és könyvfejezete mellett olyan nemzetközi folyóiratokban publikált, mint a Revue Française de Pédagogie, a Soziale Welt, a Revue Sociologie Santé és az Intersections: East European Journal of Society and Politics.
A Socio.hu folyóirat szerkesztője és a francia Questions de communication szerkesztőbizottságának tagja.
2025 őszétől az MTA Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program keretében megalakult MTA-ELTE Iskola és Egészség Kutatócsoport kutatója.
