MTA-ELTE TK Iskola és Egészség Kutatócsoport

Az MTA-ELTE TK Iskola és Egészség Kutatócsoport 2025. szeptember 1-jével kezdte meg működését, a Magyar Tudományos Akadémia Közoktatás-fejlesztési Kutatási Programja keretében elnyert támogatás segítségével.

A kutatás fő célkitűzése annak vizsgálata, hogy az iskolás gyerekek mentális és fizikai egészsége milyen összefüggésben áll az egészségműveltségükkel, valamint egészségmagatartásukkal, és hogy az iskola milyen közvetítő szerepet játszik ezekben a kapcsolatokban. A tanulók mentális terhelése és egészségügyi problémái, valamint egészséggel kapcsolatos tudása és egészségmagatartása közötti összefüggések vizsgálata nemcsak Magyarországon, hanem nemzetközi szinten is ritka. Kutatásunkban kiemelt figyelmet fordítunk annak feltárására, hogy az iskolai környezet – beleértve a tananyagot, a pedagógiai módszereket, a pedagógusok és kortársak támogatását, valamint az iskolai egyenlőtlenségeket – milyen mechanizmusokon keresztül befolyásolja a tanulók egészségértését, egészségmagatartását, és ezek révén mentális és fizikai egészségét. Várakozásaink szerint eredményeink hasznos információkat nyújtanak a diákok, tanárok, szakemberek és szülők számára az egészségtudatosság kialakításához. Politikai és gazdasági szinten alapot biztosítanak olyan átfogó iskolai egészségnevelési programok és közpolitikák kidolgozásához, melyek hosszú távon hozzájárulhatnak a közegészségügy és az oktatási rendszer eredményesebb működéséhez.

 

Kutatási téma : Az iskolai egészségnevelés fejlesztése: egészségműveltség, egészség-magatartás és gyermekjóllét

Időtartam: 48 hónap 

 

Vezető kutató: Győri Ágnes

Részletes bemutatkozás 

 

 

 

Résztvevő kutatók:

Erőss Gábor 

Részletes bemutatkozás

 

Kiss Anna

Részletes bemutatkozás

 

Brys Zoltán

 

 
Vékás-Kocsis Veronika