Győri Ágnes bemutatkozás

Győri Ágnes, PhD az ELTE Társadalomtudományi Kutatóközpont Szociológiai Intézetének tudományos főmunkatársa. Szociológia, kulturális antropológia és történelem szakos középiskolai tanári végzettséggel rendelkezik. Szociológia doktori fokozatát 2015-ben szerezte a Budapesti Corvinus Egyetemen.

Szakterülete az egészség- és oktatásszociológia. Több mint 20 éves kutatási tapasztalattal rendelkezik kérdőíves felmérések, mélyinterjús és fókuszcsoportos vizsgálatok, valamint nemzeti és nemzetközi összehasonlító elemzések területén.

Korábbi kutatásai a szakmai tanárképzés módszertani fejlesztésére, a különböző tanulási motívumokra ható tanári értékelési és tudásátadási eszközök – különös tekintettel az innovatív pedagógia módszerek – iskolai hatékonyságának vizsgálatára, valamint a szakma- és iskolaválasztás társadalmi különbségeire irányultak (Győri–Czakó 2020; Czakó–Győri 2017; Czakó–Győri–Schmidt–Boros 2017). Kutatásainak más területei a mentális egészséggel, a kiégés kockázati tényezőivel és a pszichoszociális stressz következményeivel kapcsolatosak (Győri et al. 2025; Győri 2023, 2024; Győri–Ádám 2025; Győri–Perpék 2025, 2022; Győri 2022). Nagy jártassága van kvantitatív és kvalitatív módszerek alkalmazásában (Perpék et al. 2025; Győri–Czakó 2019; Győri et al. 2021).

Kutatási eredményeit rendszeresen publikálja élvonalbeli nemzetközi folyóiratokban, mint az SSM Population Health, a Current Psychology, a Frontiers in Public Health, a European Journal of Social Work és a Quality and Quantity.

Szerkesztőségi tagja a Corvinus Journal of Sociology and Social Policy és a Socio.hu folyóiratoknak.

Számos kutatási projekt vezető- és társkutatója volt. Részt vett az MTA által támogatott „Poszt-COVID” társadalmi jelenségeket feltáró kutatásban (PC2022 ll-3/2022), a tanárképzés országos képzésfejlesztésének megújítására irányuló projektben (EFOP-3.6.1-16-2016-00013) és több, a magyar társadalom mobilitási és integrációs folyamatait vizsgáló kutatásban (NKFIH K147304, NKFIH K128965).

Kutatásvezetője volt 2021–2025 között az OTKA alapkutatási program keretében támogatott, NKFIH FK138315 sz. kutatási projektnek. 2025 őszétől az MTA Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program keretében megalakult MTA-ELTE Iskola és Egészség Kutatócsoport vezetője.